облрада

Чи буде зруйнована система водного господарства Тернопільської області?

Останні кілька років водна галузь України зазнала системної руйнації. Під виглядом переходу на басейновий принцип управління відбулося нищення обласних структур водного господарства.

Ліквідовані міжрайонні виробничі управління водного господарства, що призвело до втрат виробничих потужностей обласних управлінь. У свою чергу це ще більше зменшило можливості чистки русел річок, які у більшості у крайньому стані замулення, що веде до подальшої деградації водних ресурсів. Такі дії спричинили погіршення фінансового стану обласних управлінь водного господарства.

Створення центрів басейнового управління річками лишило обласні управління водного господарства фінансової самостійності. Басейновий принцип управління не передбачає обов’язкової централізації фінансових потоків галузі, що у даному випадку відбулося.

Центри управління річками обиралися не за науковим принципом, а за принципом де своя людина, так центром управління річкою Дністер став Івано – Франківськ, розташований у верхній частині річки, що спричинило складнощі у комунікації, оперативності управління та нераціональні транспортні витрати.
До прийняття рішення щодо розташування центру басейнового управління Держводагенції надавалися наукові обґрунтування щодо доцільності організації центру у м. Тернополі, або м. Заліщикі на території Національного Природного парку « Дністровський каньйон» Тернопільської області.

Наступним кроком деградації галузі було прийняття рішення створення міжрегіональних лабораторій на які виділяються великі кошти галузі – 4 лабораторії на усю Україну. У тому не було потреби, бо кожне обласне управління водного господарства має свої сертифіковані лабораторії, які можна було вдосконалити за малі кошти. У наслідок такого рішення воду на аналізи до Івано-Франківська передають з областей : Тернопільської, Львівської, Закарпатської, Чернівецької, Хмельницької, Одеської!

З точки зору професійної це повний абсурд, бо та вода вже не дасть вірних результатів, тобто провести моніторинг стану водних об’єктів України не можливо. З точки зору практичної – це черговий крок до руйнації системи водного господарства.

Всупереч політики держави на децентралізацію функцій управління Держводагенція цілеспрямовано проводила «політику» централізації виробничих функцій на себе, яку області здійснювали на місцях.

Таким чином було проведено через «слухняних» депутатів Верховної Ради зміну 16 статті Водного Кодексу України, якою повноваження щодо надання дозволів на спеціальне водокористування забрали з регіональних державних органів охорони навколишнього природного середовища до Держводагенції.

Після того Держводагенцій в областях були організовані сектори у яких працює по парі людей, і які наділені надзвичайними повноваженнями у керуванні водними ресурсами у регіонах. Оці хлопці та дівчатка у основному без фахової освіти можуть усе: видавати дозволи на спец водокористування, погоджують нормативи водопостачання, документацію з землеустрою, встановлюють режими роботи водосховищ та водогосподарських систем, погоджують договори оренди водних об’єктів, одним словом усе…

Наприклад, якщо людина захотіла зробити ставок на пару сотих водної поверхні, то проект має бути затверджений у Києві. Для де кого така процедура триває роками.

28.12.2019р Тернопільському обласному регіональному офісу водних ресурсів Державним агентством водних ресурсів України було доведено завдання на зменшення фонду оплати праці на 2020рік на 50%. Тобто після формування річної програми, галузь має скоротити чисельність працюючих на 50% . Такі дії є навмисним нищенням галузі, підривом національної безпеки держави.

Таким чином уся галузь була виведена з професійного управління та посилила деградацію водних ресурсів України, фактично доведена до паралічу.
Управляє такими діями В.О. Голови Держводагенції п. Хореев М.Ю.

На думку багатьох фахівців на очах усій країни запроваджена корупційна, система яка тягне деградацію галузі, зневоднення, нищить життєвий ресурс країни – ВОДУ, веде до подальшого забруднення поверхневих вод, бо професійного аналізу стоків ніхто не робить.

Усе це питання національної безпеки, саме тому воно має бути розглянуто на найвищому державному рівні. Представники громадської організації
«ЕКОАЛЬЯНС» звернулися до голови Тернопільської обласної державної адміністрації Ігоря Сопеля з проханням донести ситуацію до Президента України, переговорити терміново з Прем’єр Міністром україни щодо вжиття заходів виправлення ситуації.

Також активісти пропонують:

– Ініціювати розгляд питання щодо роботи Державного агентства водних ресурсів України у Верховній Раді України з прийняттям рішення про виправлення роботи галузі водного господарства, необхідних змін Водного кодексу України та передачі повноважень від центрального органу влади Державної агенції водних ресурсів України у частині дозвільних функцій на місця.

– Переглянути доцільність створення Дністровського басейнового управління водних ресурсів в м. Івано – Франківськ.

– Провести фахову експертизу проведених структурних змін обласних управлінь водного господарства та її наслідків.

– Розробити стратегію розвитку Державного агентства водних ресурсів України з врахуванням маловоддя, зарегульованості стоків річок, замученості малих та сере них річок, зникнення великої кількості річок (10 тис.), нестачі водних ресурсів для сільського господарства, погіршення якості питної води, втрати біорізномаїття та водних біоресурсів, катастрофічного стану основних річок України.

Поширити:

Post Author: Diana