Популярні напої та продукти змінять свою назву

Усім відомі коньяк і шампанське, пармезан і фета, але мало хто знає, що всі перелічені назви є географічними зазначеннями, і тому ці напої та продукти можуть вироблятися лише на чітко визначеній території з дотриманням встановлених вимог. Це означає, що українські виробники змушені будуть відмовитися від використання цих та багатьох інших іноземних географічних зазначень, які Україна зобов’язалася охороняти на своїй території, підписавши Угоду про асоціацію з ЄС.

Відповідно до вимог Угоди та закону «Про правову охорону географічних зазначень», після 31 грудня 2022 року, коли спливе термін перехідного періоду, українським виробникам буде заборонено називати свої сири пармезаном, рокфором та фетою. А після 2025 року – використовувати 13 назв алкоголю: бордо, шаблі, шампанське, кальвадос, к’янті, коньяк, портвейн, мадера, херес та іспанське ігристе вино кава.

Решту автентичного алкоголю, сирів та інших продуктів заборонено виготовляти ще від моменту набуття чинності угоди з Євросоюзом. Наприклад, назва італійських ігристих вин «Просекко» або «Асті» може бути на етикетці лише тоді, якщо цей напій справді походить з кількох конкретних італійських провінцій.

Про це розповів національний експерт з маркетингу і комунікацій проекту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Іван Гайванович.

За словами експерта, тема географічних зазначень є для багатьох поки що екзотичною та не до кінця зрозумілою. Проте, географічні зазначення є доволі перспективним об’єктом інтелектуальної власності та інструментом, який потрібно розвивати в Україні.

«Це міждержавний договір, тому таки доведеться відмовитися використання захищених географічних зазначень. Варто зробити це раніше, щоб привчити споживача до нової назви. Щоби протягом перехідного періоду використовувати дві назви, а потім одну прибрати і споживач знатиме, що це той самий продукт. В іншому випадку можна буде дотягнути до останнього дня і від сьогодні на завтра змінити назву продукту, який ніхто не впізнає», – наголошує Іван Гайванович.

До слова, в України є захищеним поки лише один продукт із географічним зазначенням – «Гуцульська овеча бриндзя».  На черзі «Херсонський кавун», «Мелітопольська черешня», «Закарпатський мед» та вина «Шабаг», «Ялпуг», «Закарпаття» і «Білгород-Дністровський».

Post Author: Редактор

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *