економіка

Українським вкладникам надаватимуть безоплатну допомогу

Через недовіру до фінансових установ українці не поспішають відкривати депозити чи брати споживчі кредити. Адже у разі конфліктних ситуацій із банками люди не знають, як захиститися. На захист українців від будь яких конфліктних ситуацій з банками в Україні створюється нова система захисту прав споживачів фінансових послуг.

Нещодавно у Львівському прес-клубі відбулася прес-конференція на тему: «Захист споживачів фінансових послуг: як покращити становище українців».

За статистикою фахівців Проекту USAID “Трансформація фінансового сектору” лише 2% мешканців України мають довіру до фінансових установ, а 30% споживачів відмовляються користуватися банками та фінансовими компаніями, якщо у них там виникли спори чи конфлікти. Судовим рішенням довіряють 10% громадян. 37% українців – не мають банківських рахунків і 70% – не мають жодних заощаджень.

За словами експерта з захисту прав споживачів фінансових послуг Проекту Тетяни Буряк, така ситуація не тільки не стимулює економічне зростання в країні, а й навпаки, сприяє росту тіньової економіки.

Кардинально змінити ситуацію на фінансовому ринку та вирішити багато проблем, які хвилюють пересічних громадян зможе фінансовий омбудсмен.

Фінансовий омбудсмен – це інституція, яка вирішуватиме в досудовому порядку спори між споживачами фінансових послуг та фінансовими установами. Це буде недержавна установа, яка існуватиме на внески фінансових установ. На думку фахівців, посада фінансового омбудсмена, зможе змінити взаємовідносини між фінансовими установами та споживачами і побудувати їх на довірі.

«Фінансовий омбудсмен буде намагатися примирити обидві сторони конфлікту Якщо примирення досягти неможливо, омбудсмен буде розглядати спір і приймати рішення. Його рішення буде обов’язковим для виконання фінансовими установами і прирівнюватиметься до рішення суду», – пояснює Тетяна Буряк.

Якщо людина звернеться зі скаргою до фінансової установи, до роботи якої він матиме претензії і установа проігнорує або дасть відповідь, яка не задовольняє споживача, тоді за допомогою можна буде відразу звернутися омбудсмена.

“Омбудсмен розглядатиме тільки документи. Тому тут не потрібна присутність ані адвокатів, ані навіть самого споживача. На етапі примирення звернення – безкоштовне. Якщо примирити сторони не вдалося, то фінансовий омбудсмен розгляне спір та винесе рішення. І це коштуватиме для споживача 90 гривень, або 5 відсотків від прожиткового мінімуму”, – каже Тетяна Бурак.

До слова, до фінансового омбудсмена зможуть звертатися лише фізичні особи. Це не заміна судів, а створення нової ефективної альтернативи їм. Жоден споживач не буде обмежений у праві звернутись до суду на будь-якому етапі вирішення спору. За словами експертів у законопроекті закладено такий алгоритм призначення фіномбудсмена, який дозволить йому бути максимально незалежним.

Поділитися...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on VK
VK
Email this to someone
email
Print this page
Print

Post Author: Редактор

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *