Банківські картки – один із найзручніших платіжних засобів, які використовують громадяни. На картки перераховується заробітна плата, пенсії, завдяки ним без черг можна здійснювати різноманітні платежі.
Громадяни, як власники електронних гаманців повинні знати, що кожна картка має:
16-значний номер, ім’я власника, термін дії, CVV-код, вказаний на зворотному боці (використовується при розрахунках в інтернеті), ПІН-код (ніде не зазначений і відомий тільки власнику, використовується при знятті готівки в банкоматах і розрахунках карткою).
Слід пам’ятати, що зазначені реквізити не можна розголошувати, окрім номеру картки. Оскільки він потрібен для переказу грошей з картки на картку. Все решта – суто конфіденційні дані, які можуть бути доступні і повинні бути відомі тільки її власнику.
Найпоширенішим методом отримання даних вашої банківської картки задля подальшого зняття коштів з неї є “дзвінок з банку” або ж надсилання СМС-повідомлення з текстом: “Ваша картка заблокована”. Довірлива особа телефонує за номером, щоб вирішити проблему із блокуванням картки. В розмові шахраї намагаються отримати від дані, а саме: номер картки, строк дії карти, і, головне, CVV, CVC2 – коду картки. Зазначені дані аферист просить надати задля “розблокування” картки або ж з іншого приводу. Після отримання даних, шахраї через інтернет-банкінг знімають кошти, переводять їх на електронні гаманці або здійснюють покупки в інтернет-магазинах.
При цьому, що дійсні працівники банку ніколи не запитують повні дані картки.
Не дотрималась правил користування банківською карткою жителька Гримайлівської територіальної громади Чортківського району. Після спілкування з псевдобанкіром з її електронного гаманця зникло 10 000 гривень.
За даним фактом працівники відділення поліції № 3 смт. Гусятин відкрили кримінальне провадження відповідно до частини 1 статті 190 ККУ.
Правоохоронці наголошують, аби не стати жертвою шахрайства з банківськими картками, необхідно дотримуйтесь простих правил:
Нікому не повідомляйте дані вашої банківської картки, особливо ПІН-код та CVV2 – код, навіть особам, які представляються працівниками банку.
ПІН-код краще запам’ятати та не зберігати його поряд з карткою, не записувати його, особливо на зворотному боці картки.
Не розголошуйте коди, які приходять вам на мобільний телефон під час здійснення операцій з банківською карткою.
Й наостанок, якщо ви підозрюєте шахрайство, блокуйте рахунок й телефонуйте в поліцію.