20 вересня Державна служба якості освіти України вперше провела Форум якості освіти, ключовою темою якого було забезпечення якісної освіти в умовах війни з проєкцією на Перемогу.
В роботі форуму взяли участь міністр освіти і науки України Осені Лісовий, Директорка Alinea International Ltd. в Україні та проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) Танія Лей Санфорд АММАР, директор директорату освіти та навичок OECD Андреас Шляйхер, Радниця-уповноважена Президента України з питань Фонду президента України з підтримки освіти, науки та спорту Ольга Будник, керівниця Офісу доброчесності НАЗК Ірина Чаговець голови громад, керівники органів управління освітою, директори закладів освіти, вчителі та представники громадських організацій.
Тернопільщину представляли начальниця управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області Наталя Моравська , заступниця начальниці управління – начальниця відділу інституційного аудиту управління Служби Наталя Волощук, начальник відділу освіти Великоберезовицької селищної ради Василь Цаль, директорка загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 м. Заліщики Іванна Павловська та директорка Довжанківського ліцею Підгороднянської сільської ради Ірина Василик.
«Війна змушує виставляти пріоритети. На першому плані зараз оборона. На другому — освіта, де першочерговими є питання безпеки та відновлення освітнього процесу. Для нас надважливим зараз є завдання облаштування належних укриттів та забезпечення гаджетами. Утім питання якості освіти не має випадати з порядку денного за будь-яких умов, адже якісна освіта — основа відновлення держави», — наголосив у вступному слові Оксен ЛІСОВИЙ, Міністр освіти і науки України.
На панельній дискусії Форуму Головою Державної служби якості освіти України Русланом Гураком презентовано чотири стратегічні завдання щодо удосконалення системи зворотного зв’язку про якість освітньої політики; подальшої розбудови внутрішньої та зовнішньої системи забезпечення якості освіти; формування ефективної мережі закладів освіти; актуальної системи оцінювання вчителів.
«В умовах війни, щоб ухвалювати ефективні рішення та розробляти дієві інструменти компенсації освітніх втрат, важливі наступність і системність моніторингових досліджень якості освіти та оцінювання якості освітньої діяльності. Адже ситуативні заходи не дадуть жодного результату», — зазначив Руслан ГУРАК, Голова Державної служби якості освіти України.
Інструментальні рішення вже впроваджуються в системі забезпечення якості освіти та потребують послідовного удосконалення. За результатами роботи форуму напрацьовані пропозиції з обговорених питань, які будуть передані на розгляд Міністерству освіти і науки України та Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.
“Після напруженої роботи Форуму стає зрозумілим, що у забезпеченні якості освіти немає питань «НЕ НА ЧАСІ»! Призупинення інституційних аудитів, відсутність інформації про якість освітньої діяльності звужує можливості надати підтримку школам. Саме тому Державна служба якості освіти її територіальні управління фокусуються на проведенні моніторингів, відновленні інституційних аудитів, консультуванні закладів освіти з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, продовженні найбільш вдалого проєкту освітньої реформи щодо незалежного оцінювання професійних комптентностей- сертифікації вчителів і, найголовніше, – наданні підтримки закладам освіти в питаннях фізичної, психологічної та соціальної безпеки”, зазначила начальниця управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області Наталія Моравська.
За матеріалами управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області