Через помилку Пенсійного фонду з пенсіонерки хотіли стягнути понад 10 тисяч

Пані Ольга вийшла на заслужений відпочинок у 2019 році. Упродовж кількох років жінка отримувала пенсію вчасно, й жодних проблем не виникало.

Однак у грудні 2021 року та повторно через місяць, у січні, жінка одержала повідомлення від відділу обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про переплату пенсії та вимогу повернути понад 10 тисяч гривень, які були виплачені їй помилково. Як пояснили в управлінні, рахункова помилка виникла під час приведення у відповідність коефіцієнта середньої заробітної плати внаслідок масового перерахунку з березня 2019 року.

Пані Ольга написала заяву до Пенсійного фонду, в якій повідомила, що не буде повертати кошти, адже передплата сталась не з її вини. Проте їй відповіли, що будуть позиватись до суду.

Суд розглянув справу за позовом управління Пенсійного фонду та відмовив у задоволенні позовних вимог, однак управління подало апеляцію на таке рішення.

По допомогу жінка звернулася до системи безоплатної правничої допомоги. Оскільки пані Ольга має низький дохід, вона має право на безоплатну вторинну правову допомогу. Для представництва інтересів клієнтки у суді їй призначили адвокатку Мирославу Вальчук, яка співпрацює з системою БПД.

Адвокатка, ознайомилась з матеріалами справи й подала відзив на апеляційну скаргу, в якому просила попереднє рішення суду залишити без змін.

«У матеріалах справи немає доказів того, що пані Ольга вчинила будь-які зловживання зі свого боку або подала недостовірні дані під час нарахування та виплати їй пенсії. Позивач не довів факт наявності рахункової помилки, оскільки відсутні докази, за якими можна було б відстежити шлях  і причину виникнення помилки при нарахуванні пенсії та з’ясувати, що ця помилка є рахунковою помилкою», — пояснює Мирослава Вальчук.

Апеляційний суд залишив скаргу позивача без задоволення, а рішення суду першої інстанції — без змін.

Поширити:

Опубліковано: Diana

Post Author: Diana