Реклама, без неї вже просто неможливо уявити життя сучасної людини, адже відомо, хто володіє інформацією, той володіє світом. Щоб реклама була дієвою, вона має не просто привернути увагу, а ще й зуміти зацікавити. Дослідивши ринок реклами у Тернополі, ми зауважили, що однією із найбільших фірм, яка надає широкий спектр рекламних послуг, є агенція «Маркетингові технології ПБС», директор якої Михайло Тимошик погодився розповісти про свій досвід, конкуренцію, та ще багато цікавого.
Пане Михайле, розкажіть, з чого все почалося, як Ви потрапили у сферу реклами і як довго працюєте у цьому бізнесі?
Ще у студентські роки, навчаючись в Тернопільській академії народного господарства я почав працювати рекламним агентом, пізніше із рекламного агента «виріс» та став менеджером із реклами, займався розробкою реклами та пошуком клієнтів. Окрім того, у мене був досвід роботи маркетологом, тому фактично знаю рекламний бізнес із усіх сторін. Закінчивши навчання, спробував створити свою рекламну агенцію, у 2003 році став директором агенції «Маркетингові технології ПБС», основним напрямком діяльності якої є реклама, і от вже понад 14 років залишаюся на цій посаді.
Кажуть, що реклама, це мистецтво, чи розглядаєте Ви у такому випадку власні рекламні площини, як художні полотна?
Саме так, дуже влучно підмічено. Але здебільшого проявити творчість у створенні реклами виходить з місцевими замовниками, тому що вони хочуть щось особливе, щось таке, що могло б привернути увагу. Дуже часто прийшовши до нас, клієнти вже мають якесь своє бачення, як все має виглядати, висувають якісь свої ідеї, які, по правді, бувають навіть трохи «божевільними», чи навіть з порушенням законодавства. Декого вдається переконати щось змінити, а є й такі, які вперто наполягають на своєму, от в таких випадках і доводиться творити такий продукт, який би зміг зацікавити та переконати.
Звісно є клієнти, які хочуть класичну стандартну рекламу, такі замовлення здебільшого дають вже готовими, їх створюють централізовано.
А який витвір мистецтва, котрий створила Ваша команда, сподобався Вам найбільше?
Все що ми створюємо, ми намагаємося робити унікальним, вкладаємо в нього душу, все по різному є досить цікавим і нестандартним. Зазвичай всі наші роботи ми викладаємо на сайті компанії. Ми робимо це для того, щоб люди могли подивитися та замовити. Також це перекриває ризики того, що недобросовісні замовники, можуть забрати ідею, яку ми старанно створювали, і видавши її за свою зреалізувати в інших агенціях, саме тому, з метою уникнення таких непорозумінь ми просимо вносити авансовий платіж.
До речі, а хто власне входить у Вашу команду, хто ті митці, котрі творять шедеври під загальним іменем «Маркетингові технології ПБС»?
Творцями є наші дизайнери Лілія Кобіль та Віталій Кокота, саме вони створюють дизайн вивісок, прапорів, прапорців, візиток, буклетів, реклами на біг-бордах та сіті-лайтах. А вже виробничий відділ реалізовує їхні напрацювання в реальні роботи.
Власне Ви займаєте одне з лідируючих місць на ринку зовнішньої реклами, що говорить про скажений ритм і повну віддачу клієнтам, чи не задумувались над тим, щоб трохи відпочити?
Ринок реклами в Тернополі умовно поділено на місцеві фірми та іногородні, це в більшості, фірми зі Львова та Києва. На сьогоднішній день можна сказати що ми є найбільша фірма в галузі реклами з місцевих і немісцевих, яка має у Тернополі і області найбільше рекламних площин, і це приблизно більше половини ринку реклами. Тобто тут ми практично монополісти, але позиція монополіста полягає не в тому, щоб диктувати ціни та висувати умови, а просто – хтось більше працює, хтось менше працює, а хтось просто займається в рекламі іншим вужчим напрямком. Не можна бути монополістом в усіх напрямках і спеціалістом у всьому, це – зайве. Можна мати кілька напрямків, у нас це, до прикладу, виготовлення та розміщення біг-бордів та сіті-лайтів, друк та дизайн, зовнішня реклама різного виду, поліграфія та сувенірна продукція. Саме ці напрямки є основними у нашій роботі, тут ми вважаємо себе спеціалістами. У інших напрямках роботи, ми маємо надійні джерела, з якими постійно співпрацюємо і які нам роблять хороші знижки, а ми у свою чергу ділимося цими знижками із своїми клієнтами.
Чи потрібна соціальна реклама?
Соціальна реклама потрібна і вона фактично прописана в законі про рекламу. Кожна рекламна агенція, а також радіостанції та телебачення зобов’язані розміщувати певний відсоток такої реклами безкоштовно. Це таке соціальне навантаження яке ми несемо, також є дуже багато некомерційних проектів, які потрібно доносити до людей, проекти міської ради, обласної ради, адміністрації, анонси місцевих заходів. Все це ми розміщаємо безкоштовно, на вільних площинах.
А як на рахунок біг – бордів на яких привітання з днем народження, чи замовляють у Вас таке?
Що стосується привітань, то це комерційна реклама, вона є короткотермінова, але ми таке деколи робимо. Все частіше хочуть привітати з весіллям, днем народження, народженням дитини чи навіть освідчитись у коханні.
Яка користь місту від реклами?
За розміщення реклами ми сплачуємо місту плату за розташування рекламних конструкцій, це так би мовити оренда місця під рекламний щит чи якійсь інший носій. Ці кошти надходять у загальний міський бюджет.
До слова, наша компанія є найбільшим платником до бюджету Тернополя, ми сплачуємо близько 60 тис. грн. щомісячно.
Також, дуже важливо і те, що ми допомагаємо доносити до людей те, що може бути для них потрібним. Тобто ми допомагаємо і нашим клієнтам донести інформацію до людей, і людям, яким ця інформація важлива.
Що Ви можете побажати нашим читачам насамкінець?
У нашому житті реклама має дуже великий вплив на суспільство, але тут, як і в усьому потрібен баланс. Потрібно зрозуміти, що тобі насправді потрібно. Тому можу побажати, щоб наша реклама приносила лише користь, а також, що є теж важливим, естетичне задоволення.
Розмовляла Мирослава Вовна