освіта

На Тернопільщині йде підготовка до впровадження Концепції нової української школи

Впровадження з 1 вересня 2018 року Концепції нової української школи, є одним із найважливіших питань реформування освітньої галузі. Про це на засіданні колегії Тернопільської ОДА зазначили заступник міністра освіти й науки України Павло Хобзей та начальник Управління освіти й науки ОДА Ольга Хома. Водночас не менш важливим також є створення опорних навчальних закладів, а також фінансування освітньої галузі.

Начальник Управління освіти й науки Тернопільської ОДА Ольга Хома  наголосила, що у контексті реформи освітньої галузі розвиток дошкільної освіти спрямований на збільшення місць і підвищення рівня охоплення дітей дошкільним навчанням і вихованням. Що ж стосується реформування загальної середньої освіти, то одним із головних завдань реформування є створення оптимальної мережі загальноосвітніх навчальних закладів, яка б реально враховувала освітні запити громади та забезпечувала ефективне використання фінансових, матеріально-технічних та кадрових ресурсів.

«На сьогодні в області є 182 малокомплектні школи різного рівня, – зауважила Ольга Хома. – І-ий рівень – це 1-4 класи, де навчається менше десяти дітей, І-ІІ-ий рівень, де навчається менше 40 дітей, і І-ІІІ-ій рівні, де навчається менше ста дітей. На жаль, статистика досить невтішна, адже у 2017 році навчання одного учня у малокомплектній школі обходиться від 40 до 60 тисяч гривень, коли з державного бюджету передбачено лише 9.600 гривень».

Прикладом наявності малокомплектних шкіл є Золотниківська громада, Теребоалянського району. Так, у 2016-2017 навчальному році там функціонують три ЗОШ І-ІІ ст., в яких навчається менше 25 учнів, зокрема: в с. Котузів – 13, с. Маловоди – 15 і с. Гниловоди – 21 учень. Усі ці заклади фінансуються з доходів місцевого бюджету.

«У таких випадках говоримо про створення опорних навчальних закладів, які дозволяють надавати якісні освітні послуги. На сьогодні в області вже функціонують 15 опорних шкіл, 9 з яких у районах, 6 – в об’єднаних територіальних громадах, та їх 40 філій, у яких навчаються 6.695 учнів. Крім того, завершується юридичне оформлення ще 4 опорних закладів в об’єднаних територіальних громадах. Торік з обласного бюджету на опорні навчальні заклади було виділено більше 15 млн. грн., в області закупили 42 «шкільних автобуси». Сьогодні об’єднані територіальні громади отримали понад 50 млн. грн. на розвиток освіти, тобто вони мають можливість забезпечувати школи і обладнаними кабінетами, і довозом дітей», – підсумувала Ольга Хома.

 

Поширити:

Post Author: Diana