Днями у Збаразькому районі на трасу М-19 виїхала потужна техніка. Пілотний проект з механізмом Wirtgen КМА, який базується у Великій Березовиці, вирішила впровадити Служба автомобільних доріг у Тернопільській області, з метою вдосконалення ремонту по підсиленню дорожньої одежі.
Подібний механізм для дорожніх робіт на Тернопільщині ніколи раніше не застосовувався. Першими побачити результати зможуть мешканці сіл Чернихівці і Колодне.
Ця техніка дозволяє оптимізувати процес ремонту доріг зі значним заощадженням коштів: робимо більше, платимо менше. Так, суть роботи цього механізму в тому, що він змішує знятий старий шар асфальтобетону з гранітними щебеневими матеріалами, цементом і емульсією. Згодом асфальтоукладальник встелює монолітний шар.
Етапи ремонту із застосуванням цієї технології виглядають так: спершу за допомогою фрези знімається та подрібнюється старе асфальтобетонне покриття, тоді брухт за допомогою механізму збирають і висипають у міксер установки Wirtgen КМА. Там до грануляту додаються мінеральні домішки, воду, бітумну емульсію, цемент, щебінь. Суміш встелюють і ущільнюють.
Змішування матеріалів відбувається в установці без попереднього їх розігріву і сушки, що дозволяє економити на паливі. Також при застосуванні установки значно зменшені викиди шкідливих речовин в атмосферу.
Використовуючи такі установки, тернопільські дорожники утилізовують старе дорожнє покриття та економлять на матеріалах, повторно його використовуючи.