Міський голова Тернополя Сергій Надал взяв участь у роботі XV Українського муніципального форуму АсоціаціЇ міст України “Реформа місцевого самоврядування: сектральні реформи”, що проходить цими днями в Одесі.
До панельної дискусії долучилися також Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан, Перший заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, заступник Міністра фінансів України Юрій Джигир, заступник Міністра охорони здоров’я України Павло Ковтонюк, Генеральний директор Директорату сім’ї та соціальної політики України Віталій Музиченко та заступник Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Олександр Краснолуцький.
Від час свого виступу Сергій Надал озвучив позитивні сторони реформи децентралізації на загальнонаціональному рівні та запропонував представникам Уряду і всім присутнім варіанти підходів до вирішення наявних проблем для успішного розвитку України та об’єднаних громад, зокрема.
«На даний час спостерігається неупереджений та несправедливий розподіл додаткової дотації, яка передається з державного бюджету на місцеві, зокрема, на галузь охорони здоров’я та освіту. Вже другий рік поспіль міста і об’єднані громади отримують не більше 18% від цього ресурсу, який передається на місця, при цьому отримуючи більше, ніж 55% всієї інфраструктури, яку необхідно фінансувати. Залишається також дефіцит в освітній субвенції – на сьогодні дефіцит освітньої субвенції лише на зарплату вчителям складає 9%, в той час, коли для обласних бюджетів розмір субвенцій є надлишковим. Залишки по областях складають приблизно 1, 6 млрд. грн., тому є пропозиція спільно з Міністерством освіти і науки України переглянути формулу розподілу освітньої субвенції та врахувати, зокрема, і контингент учнів, які є на даний час, а не за показниками минулого року», – зазначив Сергій Надал.
Очільник Тернополя також наголосив на потребі реалізації ідеї про передачу з 2020 року на утримання та фінансування закладів професійно-технічної освіти за рахунок обласного бюджету, але в цей час без зменшень надходжень до місцевого бюджету, запропонував, починаючи з 2019 року забезпечити державою фінансування тих пільг, які нею передбачені і провести компенсацію тих втрат, які були понесені місцевим бюджетом, зокрема, за фінансування пільгового проїзду, а також запропонував прийняти новий порядок здійснення контролю за додержанням законодавства про працю, де органи місцевого самоврядування будуть мати такі ж права, як і раніше (до моменту призупинення дії порядків).
«Є питання також щодо дефіциту медичної субвенції, адже навіть при тому, що є дофінансування з місцевих бюджетів, дефіцит залишається орієнтовно на рівні 18%. Як показує результати опитування, що проводилися Асоціацією міст України, середня забезпеченість медичної субвенції у 2019 році складає лише 68%. І тому нам доводиться шукати ресурси з місцевих бюджетів на лікування хворих на цукровий діабет, на зарплату лікарям, хоча це чітко було визначено як повноваження Уряду, і ці речі повинні бути профінансовані саме Урядом. Наступне питання – це несвоєчасне перерахування субвенцій з державного бюджету на місця за комунальні послуги. Як результат – сьогодні енергопостачальні підприємства стягують заборгованість з наших комунальних підприємств з нарахуванням пені та штрафних санкцій. Втрати лише за рахунок цих штрафних санкцій по Україні складають сьогодні приблизно 7 млрд. грн. Тому є пропозиція внести зміни до державного бюджету на 2019 рік і в наступні роки передбачити кошти на компенсацію цих збитків і цих штрафних санкцій, які будуть стягнені за рішенням суддів», – додав Сергій Надал.