облрада

Сім’ї, які не отримують субсидій, можуть сплачувати за теплопостачання рівними частинами протягом року

Під час щотижневої наради голова обласної державної адміністрації Степан Барна доручив головам районних державних адміністрацій спільно з органами місцевого самоврядування, виконкомам міських (селищних) рад вжити заходів щодо погашення у повному обсязі всіма категоріями споживачів заборгованості з оплати використаних у поточному році природного газу, електричної і теплової енергії та наданих житлово-комунальних послуг. А також – провести роз’яснювальну роботу у засобах масової інформації на місцях серед споживачів щодо своєчасної оплати за отримані житлово-комунальні послуги.
Заступник начальника управління  розвитку інфраструктури, транспорту та енергозбереження Микола Михальський повідомив, що за січень-лютий 2017 року споживачі області (населення, бюджетні організації та установи) розрахувалися за використаний  природний газ на 121,2 %.  Зокрема, населення (з пільгами та субсидіями) розрахувалося на 125,3 %; бюджетні установи, що фінансуються з місцевих бюджетів – 61,2 %;   з державного бюджету – 56,9 %.
Як поінформувала виконувач обов’язків начальника управління житлово-комунального господарства Софія Близнюк, у 2016 році підприємствами комунальної теплоенергетики області спожито 20,7 млн кВт.год електроенергії на суму 44,1 млн гривень, оплачено – 46,5 млн гривень. Рівень оплати за вищезазначений період становить 105,4 %. Підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства – спожито  28,1 млн кВт.год електроенергії на суму 66,4 млн гривень, оплачено –  68,4 млн гривень. Рівень оплати становить 102,9 %.
Нагадаємо, сім’ї, які не підпадають під дію субсидії, мають можливість сплачувати рахунки за теплопостачання рівними частинами протягом року.
«Щоб скористатися послугою, варто звернутися із письмовою заявою до виконавця послуги з централізованого опалення про надання розстрочки в оплаті житлово-комунальної послуги  з теплопостачання. Починаючи з дати подання заяви щомісяця протягом опалювального періоду підприємство виставлятиме рахунок у вигляді 50% від нарахованої плати за спожиту послугу. Решту суми – неоплачених 50% від нарахованої протягом опалювального періоду плати за житлово-комунальну послугу виставлятиметься споживачу протягом міжопалювального періоду щомісяця рівними частинами, починаючи з травня до вересня включно», – каже Софія Близнюк.
У разі звернення споживача, який не має житлової субсидії, із заявою для отримання розстрочки в оплаті комунальних рахунків на теплопостачання, підприємство у платіжному документі передбачить:
•  графу для зазначення оплати 50% від нарахованої плати за  житлово-комунальну послугу з централізованого опалення протягом опалювального періоду
•  графу розрахованої і розподіленої рівними частинами протягом кожного місяця міжопалювального періоду суми неоплачених 50% від нарахованої плати за  житлово-комунальну послугу з централізованого опалення.
Таким чином, споживач матиме змогу бачити суму, яку вже сплатив, і яку потрібно сплатити.
«Розстрочку платежу за опалення можна вважати позитивом для споживачів, адже це дозволить не викладати одразу з кишені чималу суму. Механізм оплати не передбачає жодних комісій, процентів, пені чи інших додаткових витрат.  У заяві споживач гарантує здійснювати оплату у зазначений строк та підтверджує відсутність субсидій. Проте необхідно пам’ятати, що розстрочка – це не його відміна, а у споживача є обов’язок оплачувати отримані комунальні послуги, чітко закріплений в ст. 20 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», – підсумувала Софія Близнюк.

 

Поширити:

Post Author: Diana