Учениця десятого класу Тернопільської загальноосвітньої школи №28 Софія Костюк днями перемогла у Межрегіональних дебатних турнірах німецько-української ініціативи «Молодь дебатує» і вийшла до півфінальних Всеукраїнських змагань, які проходитимуть навесні 2022 року.
У турнірі змагались учасники з Тернополя, Рівного та Костополя.
Учні дебатували на такі теми: Чи варто ввести обов’язкове використання велошоломів при пересуванні велосипедом та електросамокатом? (8-9 класи). Чи слід скоротити кількість навчальних предметів під час дистанційного навчання? (10-11 класи).
До слова, у цьому році кожен з учасників напередодні дебатних змагань був залучений до навчань з медіаграмотності, в тому числі школярі з Дніпра. Учні відвідали воркшопи за участю німецького режисера-документаліста Маркуса Вельша та журналістки українського інтернет-проекту «StopFake» Аліни Мосендз. Мета навчань – підвищення якості роботи з інформацією, що є ключовим під час підготовки до дебатів. За результатами навчань, учні створили власні медіапроекти.
Довідково:
«Молодь дебатує» – унікальний освітній проект, в якому учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та згодом змагаються у дебатах.
Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проекті. Щороку у Всеукраїнському проекті «Молодь дебатує» беруть участь 70 шкіл в 20 регіонах України.
Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасникі дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.