Минулого року відбувся перехід з аналогового на цифрове телебачення. Як проходив цей процес та з якими проблемами довелося зіштовхнутися розповів представник Національної ради з питань телебачення і радіомовлення у Тернопільській області Михайло Зубик.
«У минулому році відбулося довгоочікуване, але й водночас тривожне та бентежне явище – відключення аналогового телебачення. Довелося також не мало попрацювати й з нашого боку, щоб зняти соціальну напругу. Проблем залишилося не мало, проте, є розуміння з боку телеглядачів, про те що саме такий процес необхідний і він невідворотний». – розповідає Михайло Зубик.
Наразі покриття території області сигналами цифрового телебачення становить у середньому 60%. Охоплення населення «цифрою» – близько 70%. «Білою плямою», як була за аналогового телебачення, так і залишається і за цифрового південна частина Тернопільської області (Борщівський, Заліщицький, Монастириський райони, частина Гусятинського, Бучацького, Чортківського районів). Окрім того, специфічний рельєф Тернопільщини створює значні перешкоди для поширення телекомунікаційних сигналів також на заході і півночі області. Тож відключення аналогового телебачення передбачало додаткові проблеми з прийомом телепрограм.
Ще однією проблемою стала нестача приставок, оскільки попит на них різко зріс і торгові мережі не могли осилити його.
«Від Національної ради усім керівникам областей надсилали листи, після яких у нас відбулася нарада, на якій порушували актуальні питання. Зокрема про те, що в області буде недостатньо телеприставок для того, щоб люди могли придбати їх, щоб перейти на новий ефір. Також я пропонував, щоб сільські ради або голови громад вивчили ситуацію у себе, виявили, скільки є людей, яким потрібен такий приймач, але які не мають можливості придбати його», – каже Михайло Зубик.
На території Тернопільщини було створено «гарячу лінію», на яку могли звернутися люди, яким потрібна була допомога з отриманням такого телеприймача. Впродовж вересня-грудня надійшло 93 звернення від громадян. 10 із них стосувалися можливості безкоштовного отримання тюнерів, 6 – сервісного обслуговування сет-топ-боксів, були питання щодо відсутності покриття тієї чи іншої території цифровим сигналом, загальні питання підключення цифрового ТБ і аж 65 питань стосувалися суттєвого погіршення прийому телепрограм у цифровому форматі після 1 вересня 2018 року. Стосовно останнього питання телеглядачам порадили письмово звертатися в Національну раду з метою подальшої передачі скарг оператору цифрового телебачення – компанії «Зеонбуд». Характерно, що після цього кількість звернень на телефон «гарячої лінії» суттєво знизилася.