Церковні війни в селі Стінка що на Тернопільщині

Неспокійно розпочався для жителів села Стінка, що на Тернопільщині, новий 2020 рік. Церковні війни продовжились і поповнились новою провокацією з боку вірян, що підтримують церкву Московського патріархату.

Ще упродовж останніх днів грудня 2019 року на території приборства, де самовільно без реєстрації проживає священник протоієрей  Василь Мойсюк, велися роботи по спорудженню дзвіниці, на що прихожани церкви МП не мали жодного права, через те що договір про оренду даного приборства було розірвано ще в червні 2019 року. Проте священник відмовився звільнити земельну ділянку і будівлі, які належать громаді цього села. Саме тому представники громади ПЦУ прийшли на подвір’я приборства на початку грудня, коли практично було незаконно встановлено дзвін. Між  ними та священнослужителем відбулась суперечка, під час якої громада вимагала демонтувати дерев’яну дзвіницю, а священник навідріз відмовився. А натомість зажадав від них покинути подвір’я. Щоб не допустити розпалювання конфлікту, колишній предстоятель церкви і голова сільради викликали поліцію.

В присутності правоохоронних органів представники МП заявили, що вони споруджували гойдалку, а не дзвіницю, а о.Мойсюк на питання про будівлю, в якій молиться їхня громада, відповів, що це комора. Після довгих перемовин зійшлися на тому, що ніхто не буде споруджувати ніякі будівлі і міняти  їхнє призначення. Саме про це протоієрея було попереджено сільською радою у письмовій формі.

Передісторія вищеописаних подій….

Жителі села Стінка прийняли рішення про перехід з УПЦ Московського патріархату до єдиної Помісної Української Церкви.  Але деякі жителі,  зокрема і сам священнослужитель, не були згідні з таким рішенням  і  відмовляються  визнати ПЦУ.  Протоірей В. Мойсюк відмовився покидати храм і почав збирати вірян, які були проти переходу, щоб не віддати церкву громаді, яка підтримала перехід в ПЦУ.

Почалося все з того, що з ініціативи вищезгаданого священника прихильники УПЦ МП 28-30.01.2019 року без відома сільради та не будучи уповноваженими жодними зборами жителів села збирали підписи на свою підтримку. Порушення проявилися й у тому, що чимало підписів було зроблено не власноруч внесеними у списки, бо вони перебували за межами України, зокрема в Росії, Польщі, Франції, а збирачами підписів.  1-2 лютого сесія сільської ради уповноважила своїх депутатів  створити групи для збору законних списків прихильників тієї чи іншої церкви, включивши в кожну з груп представників УПЦ і ПЦУ. Проте о.Мойсюк  не відпустив своїх вірян, заявивши, що вони мають 149 своїх прихильникв за попередніми списками, хоча пізніше обмовився, що їх 120 по факту. За списками іншої групи ПЦУ підтримали 614 чол., два проти. Відмовилися від опитування 45 сімей.

Не бажаючи розпалювати конфлікт на прохання вірян МП і  щоб мирно провести піст, 07.02.2019 року було складено договір про почергове богослужіння в храмі до 1.05.19 року. 12 травня прихожани Московського патріархату прийшли на чергову відправу, де парафіяни помісної церкви пред’явили їм документи про переєстрацію громади в ПЦУ. Але  колишній настоятель храму  не погодився із даною пропозицією «об’єднатися» прийшов на церковне подвір’я зі своїми вірянами, вимагаючи допустити їх на недільну відправу, але сам не наважився переступити поріг церкви, оскільки на підставі підписаного ним договору він міг бути притягнутим до кримінальної відповідальності.

Покинувши стіни церкви, вони  незаконно  облаштували будинок, який належить громаді  села і проводять там богослужіння. Вони заявляють, що на виселення не має ніхто права, оскільки будинок вони орендують,  хоча в  червні договір про оренду УПЦ МП розірвано, а у вересні  складено з громадою ПЦУ. Мойсюк і його громада відмовляються покидати будівлю, тому ці події призводять до конфліктів між громадами, оскільки громада ПЦУ вимагає, щоб колишній настоятель храму покинув  будівлю .

 

 

 

Федорів М.

Поширити:

Post Author: Diana